HALLINTO

Johtoryhmä

Fiskars Oyj Abp:n johtoryhmään kuuluvat konsernihallinnon toiminnoista vastaavat johtajat. Johtoryhmä valmistelee toimitusjohtajan johdolla esityksiä hallitukselle sekä käsittelee konsernin strategiaan, resurssien jakamiseen ja Fiskarsin yhteisen toimintamallin ja liiketoimintamallin toteutukseen liittyviä asioita. Johtoryhmä käsittelee myös yhteisiin toimintoihin liittyviä päätösasioita ja kehityskysymyksiä. Johtoryhmän jäsenten tehtäviin kuuluvat myös sidosryhmäsuhteet.

Johtoryhmä kokoontuu kuukausittain ennalta vahvistetun aikataulun mukaisesti sekä tarvittaessa muulloin. Johtoryhmä kokoontui yhdeksän kertaa vuonna 2013.

Fiskarsin johtoryhmän työskentelyn painopisteitä vuonna 2013 olivat muun muassa yhtiön viisivuotisen investointiohjelman toteutus EMEA-alueella ja EMEA 2015 -uudelleenjärjestelyohjelma.

Konsernin johtoryhmä seuraa liiketoiminta-alueiden ja myyntialueiden tuloksia ja suunnitelmia kuukausittaisten ja neljännesvuosittaisten raporttien avulla. Johtoryhmä seuraa säännöllisissä kokouksissa liiketoiminta-alueiden ja myyntialueiden johtajien kanssa tärkeimpiä toimintoja sekä käsittelee liiketoiminta-alueiden, brändien ja kategorioiden strategioita sekä liiketoimintamallin toteutukseen liittyviä asioita.

Syyskuussa 2013 Fiskarsin johtoryhmään liittyi kaksi uutta jäsentä: konsernin uusi henkilöstöjohtaja
Nina Ariluoma-Hämäläinen ja tietohallintojohtaja Frans Westerlund.

Yhtiön toiminnan kehittämisen sekä yhteisten prosessien ja toimintamallien luomisen helpottamiseksi konsernin henkilöstö- ja IT-toimintojen johtajat kuuluivat aiemmin Fiskarsin laajennettuun johtoryhmään ja osallistuivat johtoryhmän kokouksiin.

Toimitusjohtaja Kari Kauniskankaan lisäksi johtoryhmään kuuluvat konsernin strategiajohtaja Max Alfthan, henkilöstöjohtaja Nina Ariluoma-Hämäläinen, toimitusketjusta vastaava johtaja Risto Gaggl, päälakimies Jutta Karlsson sekä talousjohtaja Ilkka Pitkänen.