FISKARS 2013

FISKARS 365 – Århundraden av stolthet och passion för design. Varje dag.

Fiskars är grundat år 1649 i Fiskars Bruk, och är idag en ledande leverantör av konsumentprodukter för hem, trädgård och uteliv. Med 365 år av erfarenhet hjälper Fiskars människor att förbättra sin livskvalitet genom att uttrycka sin personlighet och passion med hjälp av produkter som har vunnit förtroende i generationer. Bolagets starka varumärken och ikoniska produkter är gjorda för alla som njuter av att vara kreativa, välkomna gäster, syssla med trädgårdsskötsel eller matlagning, eller utforska omvärlden och naturen omkring oss. Fiskars produkter säljs i mer än 60 länder. De hjälper att lösa vardagliga problem och gör olika sysslor i hemmet, trädgården och ute i det fria lättare och roligare världen över tack vare deras överlägsna design och funktionalitet. Fiskars är stolt över den flera sekler långa tradition av yrkesskicklighet som har följt bolaget från starten i en liten finländsk bruksort. Samma strävan efter ypperlighet fortsätter att styra Fiskars idag. Den drivs av vår övertygelse att allting, till och med det enklaste, kan göras smartare och bättre.

Hem

Fiskars Hem är marknadsledare i Norden och erbjuder produkter för kök, dukning och inredning under ansedda varumärken som Iittala, Fiskars, Royal Copenhagen, Arabia och Hackman. I Amerika ligger vår fokus på produkter för skola, kontor och hobby.

Trädgård

Fiskars är världsledare inom klippande handverktyg. För Fiskars är den ultimata trädgårdsupplevelsen att erbjuda mycket funktionella, ergonomiska och lätta att använda trädgårdsverktyg som inspirerar användaren att förverkliga sin drömträdgård. Varumärkesportföljen för Trädgård inkluderar även Ebertsankey och Leborgne.

Uteliv

Fiskars Uteliv erbjuder ett brett sortiment av innovativa, pålitliga och oumbärliga produkter för människor i rörelse. Affärsverk-samheten fokuserar globalt på varumärket Gerber och i Norden på Buster-båtarna. Gerber är en ledande leverantör av problem-lösande och livräddande utrustning för rekreation och yrkesbruk.

Fiskars erbjuder marknadsledande märkesvaror för hem, trädgård och uteliv. Fiskars är noterad på Helsingforsbörsen NASDAQ OMX Helsinki och är Finlands äldsta bolag. Gruppens internationella huvudvarumärken är Fiskars, Iittala och Gerber.